2010年5月18日火曜日

Don't Cry , No Fears , No Tears Comin' Your Way Part.2 

John Lennon / Love

この歌を聴く度に

軽々しく言葉にできないもどかしさで
胸がいっぱいになる。







Love is real, real is love,
Love is feeling, feeling love,
Love is wanting to be loved.
愛は真実 真実が愛
愛は感じること 愛を感じること
愛は思うこと 愛されたいと思うこと


Love is touch, touch is love,
Love is reaching, reaching love,
Love is asking to be loved.
愛は触れること 触れることが愛
愛は伸ばすこと 愛に手を伸ばすこと
愛は頼むこと 愛してくださいと頼むこと


Love is you, you and me,
Love is knowing we can be.
愛は君 君と僕
愛は知ること 僕達が愛になれることを


Love is free, free is love,
Love is living, living love,
Love is needing to be loved.
愛は自由 自由が愛
愛は生きること 愛を生かして生きること
愛は必要であること 愛される必要があるということ








Little Creatures / You Are So beautiful

十代のデビュー作でこの選曲
類まれなる才能とセンスで他を圧倒していた。

美しき名曲のカヴァー。

映像はオリジナルのJoe Cockerで。


you are so beautiful, to me
君は美しい。僕にとって。
you are so beautiful, to me
君は美しい。僕にとって。
can't you see
わかるかな。
you're everything I hope for
君は僕が望むすべて。
you're everything I need, baby
君は僕が必要なすべて。
you are so beautiful to me.
君は僕にとって美しい。

Such joy and happiness you bring
どんなに君が歓びと幸せをもたらしてくれているか、
Such joy and happiness you bring
どんなに君が歓びと幸せをもたらしてくれているか、
like a dream.
まるで夢のよう。

A guiding light that shines in the night
暗い夜を照らし、導いてくれる光。
Heavens gift to me
神様からの僕への贈り物。
You are so beautiful to me.
君は僕にとって美しい。





Byrds / Truck Stop Girl













The korgis / Everybody's Got To Learnsometime















Roger nichols & Small Circle Friends / Didn't Want To Have To Do It














最後、残り1曲がどうしても思い出せない。

いつかまた、新しいBest10を頼まれたら
そのときには思い出すかもしれないなぁ。

0 件のコメント:

コメントを投稿